|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / 9AC7B
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
9AC7B
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Hospodářská angličtina 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UJP/AC7B
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty efektivně komunikovat v obchodním a pracovním prostředí. Cílem kurzu je vybavit studenty s výchozími jazykovými kompetencemi úrovně B1 kompetencemi na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
Splnění zápočtového testu na 75 %, test možno opakovat dvakrát.
Specifikace požadavků pro studenty kombinované formy studia je na Courseware.
|
Obsah
|
1. informace o kurzu
opakování slovesných časů
profesní růst zaměstnanců, školení
počitatelnost podstatných jmen
2. pracovní náplň
pracovní uspokojení
písemná zpráva o školení
3. předpřítomný a minulý čas
práce pro nadnárodní firmu
4. pracovní pohovor
písemná žádost o zaměstnání
pracovní kontakt po telefonu
fráze pro vyjadřování malých a velkých rozdílů
5. opakování
inzerce a propagace
slovesné vazby s infinitivem a -ing
předložky ve frázích popisujících trendy
6. účast na veletrhu
psaní krátkých pracovních sdělení a zpráv
e-mailová komunikace-poptávka a odpověď
formální žádost
spojení se slovesy know, find out, learn, teach
7. obchodní jednání, vyjednávací dovednosti
e-mail potvrzující sjednané podmínky
podmínková souvětí 2. a 3. typu
opakování
8. podnikání, frančíza
předložky v časových větách
slovní zásoba z oblasti financí
dopis požadující informace o frančíze
9. začínající firma a možnosti jejího financování
slovní zásoba z oblasti financování podnikání
10. rozšiřování firmy
expanze do zahraničí
slovní zásoba place, space, room, opportunity, possibility, option
spojovací výrazy although, however, on balace, in conclusion, to sum up
11. obchodní záměr a jeho prezentace
struktura prezentace, fráze
užití sloves can a could
12. opakování
13. zápočtový test
závěrečná evaluace kurzu
Doplňující informace pro studenty kombinované formy studia jsou na Courseware.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom a v Moodlu se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Brook-Hart, Guy. Business Benchmark: Upper Intermediate. CUP Cambridge, 2013. ISBN 978-1-107-68098-2.
-
Rozšiřující:
TULLIS, G.; TRAPPE, T. New Insights into Business, Student´s Book. London: Longman, 2004. ISBN 978-0-582848870.
-
Doporučená:
ECONOMIA. Business Spotlight: Angličtina pro mezinárodní komunikaci. Praha: Economia.
-
Doporučená:
MASCULL, B. Business Vocabulary in Use, Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-74862-9.
-
Doporučená:
McCarthy, Michael. Grammar for business. Cambridge : Cambridge University Press, 2009. ISBN 978-0-521-72720-4.
-
Doporučená:
kolektiv autorů. Oxford Business English Dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 9780194315845.
-
Doporučená:
ASHLEY, A. Oxford Handbook of Commercial Correspondence (new edition). Oxford: Oxfordu University Press, 2003. ISBN 978-0-19-457213-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
18
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
105
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- identifikovat situace pro užití přítomného času prostého a průběhového |
- rozlišit otázku na podmět a na předmět |
- rozlišit situace pro užití minulého času prostého a průběhového |
- identifikovat statická a dynamická slovesa |
- vyjmenovat tvary nepravidelných sloves na úrovni B1 dle SERR |
- rozlišit vazbu used to |
- identifikovat situace pro užití předpřítomného času |
- pojmenovat identifikátory předpřítomného a minulého času |
- rozlišit rozdíl mezi vazbou going to a will |
- vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti |
- rozlišit 1. a 2. kondicionál |
- identifikovat modální slovesa pro přítomnost, budoucnost a minulost |
- rozlišit gerundiální a infinitivní vazby na úrovni B1 dle SERR |
- identifikovat tvary trpného rodu v různých časech |
- rozlišit tvary předminulého času |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
- analyzovat a shrnout obsah textů na témata, která se týkají práce, školy nebo volného času |
- analyzovat slyšený text, který se týká současných událostí nebo oblasti osobního či pracovního zájmu,
pokud je vysloven zřetelně
|
- zapojit se bez přípravy do hovoru o tématech, která jsou mu známa, o než se zajímá nebo se týkají
každodenního života
|
- zdůvodnit své názory, plány či přání |
-napsat srozumitelné souvislé texty na témata, která dobře zná |
- napsat osobní dopis popisující zážitky, dojmy |
- formulovat požadavky v jednoduchých větách |
- sepsat jednoduchý obchodní dopis nebo e-mail |
- domluvit se při jednoduchém obchodním jednání, které nevyžaduje odbornou znalost jazyka |
- vést telefonní rozhovor |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit počitatelná a nepočitatelná podstatná jména v obchodním kontextu |
- rozlišit význam výrazů work, job, training, training course |
- vyjmenovat výrazy a fráze pro popis pracovní náplně |
- rozlišit situace pro užití předpřítomného a minulého času |
- identifikovat fráze pro vyjádření uspokojení z práce |
- rozlišit vazby vyžadující infinitiv nebo -ing |
- identifikovat výrazy pro vyjádření malých či velkých rozdílností |
- identifikovat předložky ve frázích popisujících trendy |
- vyjmenovat způsoby vyjádření formální žádosti |
- rozlišit slovesa find out, learn, know, teach |
- rozlišit tvary a užití 1. a 2. typu podmínkového souvětí |
- identifikovat význam terminologie z oblasti financí a nově založených firem |
- rozlišit význam výrazů place, space, room, opportunity, possibility, option |
- vyjmenovat způsoby jak vyjádřit doporučení |
- identifikovat fráze spojené se strukturou prezentace |
- identifikovat předložky spojené s vyjádřením času a časového úseku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- zapojit se do diskuse o profesním růstu zaměstnanců |
- podat písemnou zprávu o výsledcích školení zaměstnanců |
- popsat pracovní náplň a vyjádřit míru spokojenosti s vykonávanou prací |
- charakterizovat výhody a nevýhody práce pro nadnárodní firmu |
- napsat písemnou žádost o zaměstnání |
- zjistit po telefonu informace o pracovní pozici |
- charakterizovat a porovnat způsoby propagace výrobků |
- popsat změny a trendy s použitím správných předložek |
- napsat email požadující a podávající informace |
- napsat email potvrzující sjednané podmínky |
- charakterizovat principy úspěšného obchodního jednání |
- analyzovat slyšený text na probraná témata |
- vysvětlit principy mezinárodní frančízy |
- napsat dopis s žádostí o informace o frančíze |
- popsat problematiku financování začínající firmy |
- prezentovat obchodní záměr |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Test, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
|
|
|
|