|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / 9NC8W
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
9NC8W
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Hospodářská němčina 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UJP/NC8W
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Osvojit si znalosti a dovednosti všeobecné a odborně ekonomické němčiny potřebné v procesu studia a profesní praxe v hospodářské sféře, zdokonalit komunikační dovednosti, rozvíjet poslech a četbu s porozuměním, upevňovat psaní a zdokonalit mluvení, samostatně použít němčinu v praxi, rozšířit jazykové kompetence úrovně B2 dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu a zkoušky:
Specifikace požadavků pro studenty kombinované formy studia je v COURSEWARE.
|
Obsah
|
1. týden
- úvod do sylabu předmětu
- hospodářská korespondence (HK): poptávka, nabídka
- E-Learning k tématům poptávka, nabídka
2. týden
- prodejní konference, kontakt se zákazníkem
- vztažné věty
3. týden
- HK: objednávka
- prodejní rozhovory, obchodní jednání
- konjunktiv II
4. týden
- E-Learning k tématu objednávka
- kontakt se zákazníkem
- HK: objednávka
5. týden
- typy zákazníků, kontakty se zákazníkem
- argumentace, námitky při obchodním jednání
6. týden
- podmínkové věty
- HK: faktura, platební podmínky
- marketing. strategie, značka
7. týden
- E-Learning k tématu faktura, platební podmínky
- veletrh - příprava, účast na veletrhu
8. týden
- produkty, služby,
- veletrh - vyhodnocení účasti
- párové spojky
9. týden
- firma a jeho zakladatelé
- partizip I, II
10. týden
- HK: reklamace, stížnost
- všeobecné obchodní podmínky
11. týden
- ekoznačky
- HK: upomínka
12. týden
- E-Learning k tématům reklamce, upomínka
- opakování
- test
13. týden
- prezentace produktů a služeb
- evaluace
Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou na Courseware
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
K dispozici je rovněž kurz v moodle s testy k probíraným tématům.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BLAŽKOVÁ, Blanka; OVESLEOVÁ Hana. Handelskorrespondenz Übungsbuch. Plzeň, 2015.
-
Základní:
BRAUNERT, Jörg; SCHLENKER,Wolfram. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart, 2013. ISBN 978-3-12-675746-1.
-
Základní:
BRAUNERT, Jörg; SCHLENKER, Wolfram. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs Lehrbuch. Stuttgart, 2014. ISBN 978-3-12-675745-4.
-
Rozšiřující:
RADĚVOVÁ, Zuzana. Cvičebnice německé gramatiky 1. Brno, 2003. ISBN 978-80-7358-099-5.
-
Rozšiřující:
RADĚVOVÁ, Zuzana. Gramatika německého jazyka. Brno, 2008.
-
Rozšiřující:
Wergen, Josef; Wörner, Annette. Im Griff Bürokommunikation Deutsch : [Sicher formulieren in Briefen, E-Mails und am Telefon]. Klett Verlag, 2006. ISBN 3-12-561161-X.
-
Rozšiřující:
Rohrer Hans Heinrich, Schmidt Carsten. Kommunizieren im Beruf. Langenscheidt München, 2008. ISBN 978-3-468-90516-2.
-
Rozšiřující:
Voit, Heike. PONS Grammatik Deutsch kurz & bündig. 1. Aufl. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 2002. ISBN 3-12-560634-9.
-
Doporučená:
Nekovářová, Alena; Fliegler, Dominique. Alltagssprache Deutsch : 30 moderních konverzačních témat. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2003. ISBN 80-7238-143-1.
-
Doporučená:
NEKOVÁŘOVÁ, A.; FLIEGER, D. Alltagssprache Deutsch Neu. Plzeň: FRAUS, 2009. ISBN 978-80-7238.
-
Doporučená:
EISMANN, V. Erfolgreich in der geschäftlichen Korrespondenz. Berlin, Cornelsen Verlag, 2010. ISBN 978-3-06-020325-3.
-
Doporučená:
MÜLLER, Annette; SCHLÜTER, Sabine. Im Beruf. München: Hueber Verlag, 2013. ISBN 978-3-19-101190-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
14
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využít znalosti odpovídající předmětu ÚJP/NC7W |
prokázat jazykové znalosti na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aktivně se účastnit diskuzí |
prezentovat své názory |
napsat formální obchodní dopis, email, motivační dopis a životopis, pozvánku a děkovný dopis |
prezentovat se u přijímacího pohovoru |
aplikovat odbornou slovní zásobu ve firemním prostředí |
využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišovat odbornou slovní zásobu z oblasti propagace výrobků a služeb |
vyjmenovat vlastnosti produktů a jejich užití pro zákazníka |
charakterizovat jednotlivé fáze přípravy veletrhu |
použít vhodná slovesa pro popis výrobků a služeb |
rozlišovat slovní zásobu při procesu vyřízování objednávky |
aplikovat gramatické jevy - partizip, trpný rod, párové spojky v psaném i mluveném projevu |
rozlišovat hospodářskou terminologii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prezentovat vybrané odborné téma před posluchači |
vést obchodní jednání |
prezentovat firmu na veletrhu |
vysvětlit ekoznačky na příkladech |
popsat produkt a služby |
vhodně argumentovat a namítat |
analyzovat odborný ekonomický text |
napsat obchodní poptávku, nabídku |
vyřídit celý proces objednávky |
vyřídit stížnost a reklamaci zákazníka |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|