|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AEL4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AEL4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Angličtina 4 pro Fakultu elektrotech.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Angličtina 4 pro elektrotechniky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
122 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/AEL4
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/AEL4 a KAJ/AST4 a KAJ/AT4 a KAJ/AT4K
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je naučit studenty efektivně komunikovat v technicky orientovaném pracovním prostředí a vybavit je jazykovými kompetencemi úrovně B1/B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- minimálně 75% úspěšnost v závěrečném testu
- portfolio: dvě zadané práce, jejichž cílem je rozvíjet všechny čtyři jazykové dovednosti: 1) tříminutová prezentace na zvolené téma (popis el. obvodu nebo popis el. motoru); 2) srovnávací esej
- průběžné plnění zadávaných úkolů
- 75% docházka, tzn. že student může celkem 3x nepřijít bez omluvy, přičemž absence nad tento limit musí být nahrazeny vypracováním 75% online cvičení v příslušném AEL4 Moodle kurzu (za každou zameškanou lekci), a to s úspěšností 75% a nejdéle do konce následujícího týdne, kdy je tato zameškaná lekce naplánována dle týdenního plánu
|
Obsah
|
Week 1: Introduction, information on the course. 7a: Statements (reported speech)
Week 2: 7bc: Incidents and Progress (present and past tenses)
Week 3: 8a: Electric Motors (numbers, dimensions, Present Perfect Simple); Presentation basics
Week 4: Additional material: Electrical Circuits; Presentation basics
Week 5: 8bc: Projects (describing a method and purpose)
Week 5: 9ab: Inventions (comparison, comparatives, superlatives)
Week 6: 9bc: Buildings and Sites (shapes)
Week 7: Additional material: E-mobility
Week 8: 12bc: Priorities (comparison and contrast)
Week 9: 10a: Incidents and Reports (past tenses revision)
Week 10: 10bc: Investigation and Speculation (passive modals, third conditional)
Week 11: 11ab: Equipment (materials and their use); 11c: Properties (suggesting improvements)
Week 12: 12a: Threats (describing graphs; talking about the future)
Week 13: Final test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bonamy, D. Technical English 3. UK, 2018. ISBN 9781408229477.
-
Doporučená:
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
-
Doporučená:
Hollett, Vicki. Tech talk : pre-intermediate student's book. 1st ed. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457458-X.
-
Doporučená:
Sydes, John. Tech talk : pre-intermediate workbook. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457460-1.
-
Doporučená:
Jacques, C. Technical English 3 workbook with key + Audio CD pack. UK, 2018. ISBN 9781408267981.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- vytvořit přítomný prostý čas |
- identifikovat infinitiv |
- vytvořit příčestí přítomné |
- zredukovat vedlejší větu pomocí přítomného příčestí |
- identifikovat části formálního dopisu |
- vytvořit minulý prostý čas |
- identifikovat části stručného životopisu |
- rozlišit formální a neformální jazyk |
- utvořit a použít minulý prostý čas a odlišit ho od předpřítomného času |
- vytvořit předpřítomný čas prostý |
- utvořit a použít vztažné věty |
- vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla |
- utvořit a použít pasívum |
- vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací |
- rozpoznat morfologickou strukturu anglických slov |
- vytvořit a použít různé typy vyjádření budoucnosti |
- utvořit a použít předpřítomný čas prostý |
- utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase |
- převést větu v činném rodě do rodu trpného |
- utvořit a použít podmínkovou větu prvního a druhého typu |
- utvořit a použít vedlejší časovou větu |
- vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty |
- utvořit a použít druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
- utvořit druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
- utvořit a použít trpný rod modálních sloves |
- utvořit příslovce z přídavných jmen |
- utvořit a použít imperativ |
- utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou - tzv. reálnou podmínku v přítomnosti |
- rozlišit mezi přítomným prostým a průběhovým časem |
- utvořit opisné tvary modálních sloves |
- utvořit a použít doplňovací otázky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- popsat děje probíhající v současnosti |
- popsat svoje předchozí a současné studium, včetně plánů do budoucna |
- popsat pracovní postup |
- popsat své studijní či pracovní povinnosti |
- popsat, čím se v rámci studia či zaměstnání student zabývá |
- vyjádřit varování, příkaz a návrh |
- uvést rozměry a množství |
- vyhledat vhodnou pracovní nabídku a reagovat na ni |
- odhadnout význam neznámého slova ze znalosti významu kořene slova a morfologické struktury anglických slov |
- sepsat stručný životopis a průvodní dopis |
- popsat, kde se věc vyskytuje, jak vypadá a z čeho se skládá |
- účastnit se pracovního pohovoru |
- popsat své vlastnosti a přednosti |
- porovnat vlastnosti předmětů |
- identifikovat hlavní myšlenky odborného článku technikou rychlého čtení |
- vyjádřit jednoduše příčinu a následek |
- popsat minulé děje ukončené |
- vysvětlit fungování stroje za použití rozličných frází vyjadřujících příčinu a následek |
- popsat děje, které začaly v minulosti, ale právě skončily, nebo budou ještě trvat v budoucnosti |
- popsat materiálové vlastnosti pomocí vhodných přídavných jmen |
- popsat technický problém a navrhnout jeho řešení |
- přečíst text technikou rychlého čtení skimming a scanning |
- pohovořit o budoucím vývoji a vyjádřit míru pravděpodobnosti |
- zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen |
- popsat proces |
- porovnat a zvážit alternativy |
- podat instrukce |
- účastnit se jednání; vyjádřit souhlas a nesouhlas |
- mluvit po telefonu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá odborný jazyk |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- utvořit větu účelovou se stejnými i nestejnými podměty |
- utvořit a použít nepřímou řeč |
- identifikovat části abstraktu |
- utvořit a použít minulý průběhový čas |
- identifikovat ustálená slovní spojení |
- utvořit a použít trpný rod předpřítomného a minulého času |
- utvořit a použít složitější komparativní konstrukce |
- utvořit vedlejší vztažnou větu |
- utvořit a použít složitější konstrukce superlativu |
- utvořit trpný rod v budoucím čase a v předpřítomném čase |
- utvořit a použít rozvité jmenné fráze |
- utvořit trpný rod způsobových sloves |
- utvořit a použít podmiňovací způsob minulý |
- utvořit minulý průběhový čas |
- odlišit děje paralelní od dějů následných |
- utvořit a použít kondicionál 3. typu (nereálnou podmínku v minulosti) |
- rozlišit různé typy grafů |
- utvořit a použít opisné tvary způsobových sloves |
- pojmenovat různé elektrosoučástky |
- utvořit a použít předbudoucí čas |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- podat zprávu o události |
- vysvětlit účel/cíle svého konání |
- popsat experiment |
- popsat minulé děje |
- popsat proces a metodu |
- vyjádřit posloupnost dějů |
- napsat abstrakt |
- popsat tvary, nákresy a technické specifikace |
- popsat princip, funkci a využití přístroje |
- popsat škodu |
- efektivně vyhledávat/ověřovat správnost ustálených slovních spojení |
- vyjádřit spekulace a míru nejistoty |
- podat instrukce pomocí rozkazovacího způsobu |
- vyjádřit lítost |
- popsat podobnost a rozdílnost |
- poradit a navrhnout řešení |
- popsat materiálové vlastnosti |
- přidat do textu další informaci a slohově ji provázat s předchozím sdělením |
- aktivně se účastnit jednání a napsat o něm zápis |
- popsat výrobní postup |
- popsat schopnosti a dovednosti |
- sdělit bezpečnostní pokyny |
- učinit předpověď budoucího vývoje |
- vyjádřit složitý formální příkaz/zákaz |
- napsat písemnou zprávu o pracovním úrazu |
- popsat graf a SWOT analýzu |
- vyjádřit podobnost/rozdílnost |
- vyjádřit stejnou myšlenku různými způsoby |
- chápat a diskutovat záležitosti životního prostředí, elektroinženýrství a automobilového průmyslu |
- popsat bezpečnostní rizika |
- popsat paralelní minulé děje |
- popsat posloupnost dějů v minulosti |
- popsat graf |
- vyjádřit přibližnost |
- popsat elektrický obvod |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
E-learning, |
|
|
|
|