|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AEP6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AEP6
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Akademická angličtina 6
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
139 / -
|
53 / -
|
5 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz akademické angličtiny a je určen studentům, kteří potřebují připravit na studium v anglickém jazyce. Studenti systematicky procvičují klíčové jazykové a akademické dovednosti potřebné pro studium. Kurz je založen na autentických textech z vysokoškolských učebnic a nedílnou součástí kurzu jsou videonahrávky univerzitních přednášek. Kurz je určen pro pokročilé studenty, kteří již dosáhli úrovně B2+ dle SERR. Výstupní jazyková úroveň kurzu je C1 dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
Course Requirements
1) Attendance: a minimum of 75% (19 sessions). Active participation in classes and completion of all homework assignments and self-study tasks set by the teacher.
2) HW Assignments:
a) Research project or a short academic article: 10 to 13 paragraphs (2,000 words), 8 to 10 sources, four of which must be research articles from Q1-Q2 WoS journals; minimum score: 27 points out of 36, otherwise students will have one chance to resubmit.
b) Abstract: 1 paragraph (150 - 250 words), minimum score: 9 points out of 12, otherwise students will have one chance to resubmit.
c) Presentation of the project/article (8 - 11 min). Minimum score: 27 points out of 36, otherwise students will be given one more chance to give the presentation. Evaluation criteria: structure, delivery, pronunciation, grammar and vocabulary.
3) Final test (1 hour, 30 minutes); specification: Listening (to a lecture, presentation or discussion, with a special focus on understanding purposes, stances and perspectives); Reading (a literature review or another part of a research paper with a special focus on understanding purposes, methods, commentaries, results, and perspectives); Elements of writing: coherence, paraphrasing, hedging, combining ideas, and collocations; Writing: describing a visual, writing an abstract (250 words); minimum score: 75%, otherwise 2 resits.
Details on all the homework assignments will be provided by the teacher during the semester after covering all necessary related topics.
Important: If the submitted assignment is plagiarised, i.e. if a student copies any part of the assignment either from another student or from another source, including the Internet, the assignment will not be accepted.
To get the credit, students need to achieve a minimum score of 75% on all the individual homework assignments and the final test.
|
Obsah
|
Weekly Plan
1a Introduction to the course, requirements explained. Expectations and needs analysis. Primary vs. secondary research.
1b Revision: Reputable sources, including WoS articles; using AI in research. Identifying a research gap.
Research project/academic article structure. Using abstracts for research. Taking part in a discussion.
2a Revision: Giving explanations, definitions, examples. Being aware of audience. Combining clauses, cause-effect relationships. Parallelism. Complex conjunctions and prepositions.
2b Revision: Sentence topic and sentence stress. Paragraph and text cohesion/coherence. Making a clear argument. Incorporating voice in a text.
3a Research project: Choosing a topic. Making an outline plan. Academic article title.
3b Revision: Note-taking; stages of writing. Journal articles - identifying arguments and supporting evidence from sources.
Combining and comparing information from various sources.
4a Choosing the right register. Expressing objectivity - personal vs. impersonal expressions, marked language (connotations). Listening to a conference paper.
4b Avoiding sexist language. Thesauri: synonyms, antonyms, avoiding negatives. Academic vs. technical language.
5a Revision: Avoiding plagiarism, paraphrasing, citations. Citation managers. Paper introduction. Theoretical background.
5b Revision: Presentations. Presentation structure. Strong introductions. Planning a research presentation, considering audience, coping with stress, evaluation.
6a Collecting data, research tools. Talking about methods I. Chronological relations, cause-effect patterns (revision).
6b Idioms in academic writing, differences between spoken and written language. Peer editing.
7a Collocations. Connotations. (Revision).
7b Explaining methods II. Referring to and describing visuals (tables, graphs, pictures, maps). (Revision)
8a Results and discussion. Reading and writing about results: distinguishing between evidence and evaluation. Critical responses, confident and tentative language, hedging.
8b Conclusion and further research. Implications. Evaluation. Referring back to the literature review.
9a Presentations: question period. Tips for answering difficult questions.
9b Writing an abstract. Three types of abstract. Structure of an informative abstract. Structure of a descriptive abstract. Key words.
10a Conferences and conference proceedings. Communicating research. Establishing research collaboration. Small talk.
10b Writing an abstract in class. Peer editing.
11a Submission of the paper/article.
11b Revision for the test.
12a Giving presentations.
12b Giving presentations.
13a Final test.
13b Course evaluation.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření |
prokázat znalost vhodných frází k vyjádření přímých či nepřímých požadavků a vyjádření kvality |
prokázat znalost správné výslovnosti a intonace |
vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci |
vybrat termíny a fráze odpovídající danému typu psaného textu |
správně strukturovat text |
prokázat znalost správných forem oslovení |
prokázat znalost vhodných jazykových prostředků k vyjádření příčiny a následku, vysvětlení funkce, popisu pracovního postupu, popisu materiálu, podání instrukcí a popisu problému |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
popsat graf |
v mluvené a psané komunikaci umí student vybrat vhodné jazykové prostředky a přizpůsobit tak jazyk obsahu a příjemci sdělení |
orientovat se v matematických výrazech a specifikacích |
popsat materiály a jejich vlastnosti |
popsat výrobní postup |
vysvětlit funkci |
popsat pokus |
podat podrobné instrukce, včetně upozornění na problémy |
vést diskusi na pracovní téma |
porovnat výhody a nevýhody technických řešení |
napsat abstrakt a krátkou esej |
připravit si a přednést krátkou prezentaci |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
efektivně používat předpony a složená podstatná jména |
používat idiomatické výrazy |
používat konotace |
používat přípony |
používat neformální a idomatické jazykové prostředky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
napsat kritickou reakci na text |
efektivně používat poznámky z přednášek |
připravit si ústní shrnutí a hodnocení textu |
v textu identifikovat problémy, řešení a hodnocení |
ohodnotit a přednést prezentaci |
napsat popis procesu/postupu na základě poznámek z textů a výzkumu |
připravit a přednést prezentaci založenou na výzkumu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
|
|
|
|