|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AFZK3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AFZK3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Anglický jazyk pro FZS 3K
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenty kombinovaného studia magisterského oboru Všeobecná sestra. Kurz připravuje studenty na úroveň B2 (gramatika) až C1 (slovní zásoba) dle SERR. Studenti jsou schopni využít získané jazykové kompetence při komunikaci v praktických situacích běžných pro studovanou profesi. Důraz je kladen na znalost slovní zásoby a komunikačních prostředků potřebných ve všech ošetřovatelských specializacích.
|
Požadavky na studenta
|
1) průběžné plnění zadaných úkolů (včetně písemné práce na zadané téma)
2) splnění závěrečného testu na minimálně 75%, student má k dispozici jeden řádný a dva opravné termíny v daném akademickém roce.
|
Obsah
|
1. Urgentní příjem
2. Příjem na doporučení
3. Porodnictví
4. Farmakologie
5. Oftalmologie
6. Opakování a průběžný test
7. Onkologie
8. Gastroenterologie
9.Opakování a příprava na test
10. Zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Grice, T. Nursing 1. Oxford, 2007. ISBN 9780194569774.
-
Základní:
Grice, T., Greenan, J. Nursing 2. Oxford, 2008. ISBN 9780194569880.
-
Rozšiřující:
McCarter, S. Oxford English for Careers: Medicine 1, 2. Oxford: OUP, 2009. ISBN 9780194023009.
-
Doporučená:
Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
-
Doporučená:
Harrison, A. Flash on English for Nursing. Recanati, 2016. ISBN 978-88-536-2177-1.
-
Doporučená:
Zimmer, G. et al. HELP Healthcare English Language Programme. Olomouc, 2017. ISBN 978-80-244-5143-5.
-
Doporučená:
Glendinning, E.H., Howard, R. Professional English in Use: Medicine. Cambridge, 2007. ISBN 978-0-521-68201-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
32
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
16
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
pojmenovat jednotlivé části lidského těla, vnitřní orgány a jejich funkce; |
formulovat otázky se všemi kategoriemi sloves; |
rozlišovat význam gramatických časů při vyjadřování myšlenek; |
využívat jazykové kompetence na úrovni B1/B2 dle SERR; |
pojmenovat slovní zásobu pro zdravotní problémy pacientů, zejména bolest, zažívací potíže, dýchací potíže, urgentní stavy, atp.; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v běžných situacích ve zdravotnickém kontextu; |
zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potíže (současné i dřívější), dát pacientovi důležité informace a telefonicky dojednat termín; |
vyjádřit zdvořilost, zájem a empatii; |
pracovat se zdravotnickou dokumentací, vyplňovat anamnestický dotazník; |
číst běžné texty z oblasti studovaného oboru; |
popsat zdravotní problémy pacientů, zejména bolest, zažívací potíže, dýchací potíže, urgentní stavy, atp.; |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
pojmenovat situace vedoucí k urgentnímu nebo plánovanému příjmu; |
prokázat znalost průbehu těhotenství a porodu a možné související problémy; |
rozlišovat jednotlivé typy a formy léků, způsoba aplikace a dávkování, možné vedlejší účinky; |
vyjmenovat části oka, jeho funkci a možné komplikace; |
vyjmenovat komponenty a deriváty kůže a možná onemocnění; |
rozlišit fáze zhoubného onemocnění a způsoby léčby; |
vyjmenovat funkce a nemoci zažívacího traktu; |
využívat souslednost časů při popisu minulých událostí; |
používat modalní slovesa při poskytování rad a popisování možností; |
rozpornávat typy substantivní determinace a správně užívat členy; |
vysvětlit souvislosti vyjadřováním příčiny a důsledku; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
komunikovat s pacientem při urgentmím nebo plánovaném příjmu; |
poskytnout rady a podporu při komunikaci s těhotnou pacientkou; |
vypočítat a vyjádřit dávkování léku; |
poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s oční vadou; |
poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s onemocněním kůže; |
poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s rakovinou; |
pracovat s pacienty trpícími zažívacími problémy; |
používat eufemismy při popisování tělesných stavů a problémů; |
citlivě sdělit špatnou zprávu a poskytovat pacientům podporu; |
vyjadřovat míru nebo stupeň při popisu/ hodnocení problémů; |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|