|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AFZK4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AFZK4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Anglický jazyk pro FZS 4K
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenty kombinovaného programu magisterského oboru Všeobecná sestra. Kurz připravuje studenty na úroveň B2 (gramatika) až C1 (slovní zásoba) dle SERR. Studenti jsou schopni využít získané jazykové kompetence při komunikaci v praktických situacích běžných pro studovanou profesi. Důraz je kladen na znalost slovní zásoby a komunikačních prostředků potřebných ve všech ošetřovatelských specializacích.
|
Požadavky na studenta
|
1) průběžné plnění zadaných úkolů (včetně písemné práce na zadané téma)
2) splnění závěrečného testu na minimálně 75%, student má k dispozici jeden řádný a dva opravné termíny v daném akademickém roce.
|
Obsah
|
1. Neurologie
2. Kardiovaskulární onemocnění
3. Operace, příprava, pooperační péče
4. Infekční nemoci
5. Prevence infekcí, hygiena
6. Opakování a průběžný test
7. Urologie
8. Psychiatrie
9. Ambulantní pacienti
10. Zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Grice, T. Nursing 1. Oxford, 2007. ISBN 9780194569774.
-
Základní:
Grice, T., Greenan, J. Nursing 2. Oxford, 2008. ISBN 9780194569880.
-
Rozšiřující:
McCarter, S. Oxford English for Careers: Medicine 1, 2. Oxford: OUP, 2009. ISBN 9780194023009.
-
Doporučená:
Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
-
Doporučená:
Harrison, A. Flash on English for Nursing. Recanati, 2016. ISBN 978-88-536-2177-1.
-
Doporučená:
Zimmer, G. et al. HELP Healthcare English Language Programme. Olomouc, 2017. ISBN 978-80-244-5143-5.
-
Doporučená:
Glendinning, E.H., Howard, R. Professional English in Use: Medicine. Cambridge, 2007. ISBN 978-0-521-68201-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
32
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
16
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využívat jazykové kompetence na úrovni B1/B2 dle SERR; |
pojmenovat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese; |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky; |
vyjmenovat zásady a prostředky komunikace s pacienty; |
rozlišovat význam gramatických časů při vyjadřování myšlenek; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v běžných situacích ve zdravotnickém kontextu; |
pracovat se zdravotnickou dokumentací, vyplňovat anamnestický dotazník; |
číst běžné texty z oblasti studovaného oboru; |
komunikovat a poskytnout radu při příjmu do nemocnice; |
vysvětlit indikace a kontraindikace u léků, dávkování a vedlejší účinky; |
využívat jazykové kompetence při péči o pacienty s oční, kožní, onkologickou nebo gastroenterologickou diagnózou; |
komunikovat s těhotnými a poskytovat jim rady; |
vyhledat informace ve zdravotnické dokumentaci v angličtině; |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat funkci a problémy nervového systému; |
charakterizovat funkci a problémy oběhového systému; |
charakterizovat funkci a problémy vylučovacího systému; |
pojmenovat slovní zásobu pro přípravu a průběh operace, pooperační péči; |
pojmenovat slovní zásobu pro rozvoj duševního onemocnění a způsoby léčby; |
rozlišovat jednotlivé typy infekčních nemocí, způsob léčby, prevence; |
pojmenovat slovní zásobu pro poskytování péče na ambulantním pracovišti; |
používat první a druhý kondicionál; |
správně gramaticky vyjadřovat budoucí události; |
správně využívat vztažná zájmena a pasivní tvary; |
rozlišit vhodnost použití prostého nebo průběhového perfekta;
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s neurologickou diagnnózou; |
poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s kardiovaskulární nemocí; |
poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům při operaci; |
pracovat s pacienty trpícími urologickými problémy; |
pracovat s pacienty trpícími mentálními problémy; |
pracovat s pacienty trpícími infekčními nemocemi; |
objednávat pacienty na ambulatní vyšetření; |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|