|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / F2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
F2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština, Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
12 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština, Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/F2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen začátečníkům se vstupní úrovní A1- dle SERR. Cílem kurzu je dosažení úrovně A1 dle SERR.
Kurz UJP/F2 volně navazuje na kurz UJP/F1.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů; absolvování průběžného testu, úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1/měsíc
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
|
Obsah
|
1. týden
Úvodní hodina, komunikativní aktivity
Denní činnosti. Časování zvratných sloves.
2. týden
Rozkazovací způsob. Vyjadřování množství.
Nákupy, peníze.
3. týden
Bydlení. Předložky a příslovce místa.
Popis trasy, orientace v prostoru. Vyjádření potřeby.
4. týden
Život ve Francii - regiony, počasí, život na vesnici a ve městě. Písemná komunikace - osobní dopis, pozdrav z prázdnin.
Poezie - práce s literárním textem.
5. týden
Vzpomínky, vyprávění v minulosti, imperfektum.
Užívání základních minulých časů.
6. týden
Časové výrazy, výrazy "donc, alors..."
Rodina a přátelé. Rodinné vztahy a příběhy.
7. týden
Průběžný test.
Výrazy opakování a četnosti.
8. týden
Předmět přímý a nepřímý.
Písemná komunikace - poděkování, omluvy.
9. týden
Etiketa ve frankofonním prostředí - základní pravidla.
Rady a doporučení. Výrazy vyjadřující začátek, průběh a ukončení děje. Užívání přítomného času průběhového, blízké budoucnosti a blízké minulosti.
10. týden
Nepřímá řeč v přítomnosti. Telefonování.
Části těla. Nemoci. Urgentní situace.
11. týden
Písemný popis osobního problému. Popis osoby nebo věci.
Rozkazovací způsob - prohloubení. Tvoření slov - základní pravidla. Oblečení. Barvy.
12. týden
Shrnutí a opakování.
Závěrečný test.
13. týden
Oprava testu.
Evaluace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pro studenty kurzu je připraven kurz v Google Classroom s doplňujícími materiály a informacemi vztahujícími se ke studiu.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - cahier personnel d´apprentissage, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038589.
-
Základní:
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - méthode de français, livre de l´él?ve, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 9782090385885.
-
Doporučená:
Miquel, C. Vocabulaire progressif du français - niveau débutant. Paris: CLE international, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
35
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Kurz UJP/F2 volně navazuje na kurz UJP/F1. |
- rozlišit formální a neformální způsob komunikace (tykání a vykání) |
- rozlišit mužský a ženský rod podstatných a přídavných jmen |
- rozlišit jednotné a množné číslo podstatných a přídavných jmen |
- vyjmenovat číslovky 1-100 |
- rozlišit tvary osobních, přivlastňovacích a ukazovacích zájmen |
- rozlišit tvary pravidelných sloves |
- rozlišit tvary základních nepravidelných sloves |
- rozlišit tvary členu určitého, neurčitého a dělivého |
- rozlišit tvary přítomného času, perfekta a tvary blízké budoucnosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Kurz UJP/F2 volně navazuje na kurz UJP/F1. |
- používat formální nebo neformální způsob komunikace přiměřeně situaci |
- správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
- správně zapsat známá slova, slovní spojení a věty |
- odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. původ, věk) |
- vyhledat, shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života |
- vyhledat, shrnout nebo analyzovat informace v krátkém textu nebo poslechu z oblasti cestování a stravování |
- popsat jednoduchým způsobem stravovací zvyky |
- napsat jednoduchý vzkaz |
- zjistit informace o čase a takovou informaci i sám podat |
- popsat jednoduchým způsobem plány do budoucna |
- popsat jednoduchým způsobem události z minulosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat denní činnosti |
- rozlišit tvary zvratných sloves |
- rozlišit tvary rozkazovacího způsob |
- pojmenovat místnosti v bytě, části domu |
- rozlišit tvary imperfekta |
- rozlišit význam perfekta a imperfekta |
- rozlišit význam základních časů - přítomný čas prostý, přítomný čas průběhový, blízká budoucnost, blízká minulost, perfektum, imperfektum |
- pojmenovat členy rodiny |
- vyjmenovat barvy |
- rozpoznat řeč přímou a nepřímou |
- rozlišit zájmenné tvary přímého a nepřímého předmětu |
- vyjmenovat základní způsoby tvoření slov ve francouzštině |
- pojmenovat části těla a nejčastější nemoci |
- vyjmenovat nouzová telefonní čísla používaná v evropských frankofonních zemích |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- popsat cestu |
- vést jednoduchý rozhovor během nakupování, srovnat výrobky, zeptat se na jejich vlastnosti a cenu a tyto informace sám podat |
- transformovat řeč přímou v přítomnosti na řeč nepřímou |
- napsat krátký osobní dopis, pozdrav z prázdnin |
- napsat krátký vzkaz - poděkování, omluvu |
- popsat jednoduchým způsobem bydlení |
- vyjádřit svoje potřeby |
- popsat jednoduchým způsobem svoji rodinu a její členy |
- správně použít ve vyprávění základní minulé časy s ohledem na to, co chce vyjádřit |
- volit vhodné gramatické prostředky (základní časy, časové výrazy) pro vyjádření časového kontextu vyprávění |
- popsat jednoduchým způsobem oblečení |
- vést jednoduchý telefonní rozhovor |
- podat informace o fyzickém stavu a zdraví |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, bydlení či geografie Francie |
- vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního nebo pracovního života, bydlení či geografie Francie |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|