|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / FB4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
FB4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Francouzština B4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz volně navazuje na kurz UJP/FB3. Cílem kurzu je vybavit studenty kompetencemi úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů,
- absolvování průběžného testu,
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1/měsíc,
- absolvování průběžného testu,
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
|
Obsah
|
1. týden
Úvodní hodina. Předmět přímý a nepřímý (COD, COI). Zaměstnání.
2. týden
Předmět přímý a nepřímý s rozkazovacím způsobem. Konjuktiv. Zaměstnání - oblečení, chování.
3. týden
Podmiňovací způsob. Užití oznamovacího a podmiňovacího způsobu a konjunktivu. Rovnost a diskriminace.
4. týden
Zájmenné příslovce y. Vztažné zájmeno o?. Vybavení bytu.
5. týden
Neurčitá zájmena nesamostatná (tout, tous...). Lidská práva.
6. týden
Neurčitá zájmena samostatná (tout, tous...). Urbanismus.
7. týden
Průběžný test. Ukazovací zájmena samostatná. Tázací zájmeno lequel. Popis předmětu.
8. týden
Gerundium. Slovotvorba - tvoření podstatných jmen ze sloves. Psaná reklama.
9. týden
Zkracování slov (troncation). Zájmeno en. Zvuková reklama.
10. týden
Negace se zápornými zájmeny (rien, personne...). Hovorová francouzština.
11. týden
Jednoduchá věta x souvětí - oznamovací způsob x konjunktiv. Vyjádření požadavku.
12. týden
Závěrečný test.
13. týden
Shrnutí. Hodnocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pro studenty kurzu je připraven kurz v Google Classroom s doplňujícími materiály a informacemi vztahujícími se ke studiu.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Texto 2 A2, cahier d´exercices. 2016.
-
Základní:
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Texto 2 A2, méthode de français. 2016.
-
Doporučená:
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Totem 2, A2, cahier d´exercices. 2020. ISBN 2017141941.
-
Doporučená:
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Totem 2, A2, méthode de français. 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit tvary jednoduchého budoucího času (futur simple) |
- rozlišit tvary imperativu zvratných sloves |
- identifikovat základní výrazy vyjadřující příčinu a záměr |
- rozlišit použití vztažných zájmen qui a que |
- rozlišit tvary imperfekta (imparfait) |
- rozpoznat tvary blízké minulosti (passé récent) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- jednoduchým způsobem popsat svoje plány do budoucna |
- dát radu, doporučení |
- jednoduchým způsobem vysvětlit příčinu a záměr |
- vyprávět příběh v minulosti a správně použít tvary perfekta a imperfekta (passé composé, imparfait) |
- popsat události z blízké minulosti (passé récent) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit tvary předmětu přímého a nepřímého (COD, COI) |
- rozlišit tvary přítomného konjunktivu (subjonctif présent) |
- rozlišit tvary přítomného podmiňovacího způsobu (conditionnel présent) |
- vyjmenovat základní pravidla pro použití oznamovacího způsobu, podmiňovacího způsobu a konjunktivu |
- rozlišit tvary neurčitých nesamostatných zájmen (tout, tous...) |
- rozlišit tvary neurčitých samostatných zájmen (tout, tous...) |
- pojmenovat některé specifické fenomény francouzského jazyka (troncation, verlan) |
- rozlišit tvary záporných zájmen (personne, rien...) |
- rozlišit tvary gerundia (přechodník přítomný). |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- správně použít tvary přímého a nepřímého předmětu (COD, COI) |
- přiměřeně správně používat tvary konjunktivu (subjonctif) |
- na odpovídající úrovni správně použít ve vyprávění nebo textu tvary oznamovacího způsobu, podmiňovacího způsobu a konjunktivu (indicatif, conditionnel présent, subjonctif présent)
|
- správně použít tvary nesamostatných zájmen neurčitých (tout, tous...) |
- správně použít tvary samostatných zájmen neurčitých (tout, tous...) |
- správně utvořit zápor se zápornými zájmeny (personne, rien...) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
|
|
|
|