|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / FC8E
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
FC8E
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Hospodářská francouzština 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
SMA/FC8E
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
UJP/FC7E
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen studentům se znalostí obecného jazyka na úrovni B1- dle SERR. Jeho cílem je nejen upevnit již osvojené gramatické struktury a rozšířit je na úroveň B1 dle SERR, ale především prohloubit jazykové dovednosti v odborném ekonomickém jazyce, rozvíjet kompetenci porozumění odbornému textu, naučit studenty správně reagovat v situacích profesního života a zprostředkovat jim socioekonomická fakta frankofonního světa.
Kurz UJP/FC8E volně navazuje na kurz UJP/FC7E.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast na cvičeních
- průběžné plnění zadaných úkolů
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (min. 70%)
- ústní zkouška
Pro studenty kombinovaného studia:
- splnění zadaných úkolů
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (min. 70%)
- ústní zkouška
|
Obsah
|
1. týden
Úvodní hodina. Komunikativní aktivity.
Pozvánky a pozvání. Etiketa.
2. týden
Organizace výstavy, veletrhu. Rozdělení funkcí a úkolů.
Informační zprávy pro zaměstnance.
3. týden
Děkovný projev. Podání zprávy o výsledku jednání.
Podmínky prodeje. Nonverbální komunikace.
4. týden
Písemné reklamace.
Vysvětlení - popis technického problému.
5. týden
Omluvy. Nabídnutí pomoci. Řešení reklamací.
Pracovní schůze - zahájení/ukončení. Výzva k vyjádření názoru, podání návrhu.
6. týden
Ekonomická situace firmy, návrhy řešení některých problémů.
Zápis z porady a obchodního jednání.
7. týden
Průběžný test.
Konflikty na pracovišti, vysvětlení důvodu, návrhy řešení.
8. týden
Diskuze o pracovních poměrech. Vyjádření názoru, postoje, obavy, pochybnosti.
Odborové organizace. Stávky.
9. týden
Vzdělávání zaměstnanců.
Hodnocení zaměstnanců. Evaluační pohovor.
10. týden
Popis grafů.
Zpráva o činnosti firmy a plánovaných aktivitách.
11. týden
Právní formy francouzských firem.
Práce s autentickými materiály.
12. týden
Shrnutí a opakování.
Závěrečný test.
13. týden
Oprava testu.
Evaluace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
DUBOIS, A.-L.; TAUZIN, B. Objectif express 2 : le monde professionnel en français. Paris : Hachette FLE, 2009. ISBN 978-2-01-155509-0.
-
Základní:
DUBOIS, A.-L.; TAUZIN, B. Objectif express 2 : le monde professionnel en français : Cahier d'activités. Paris : Hachette FLE, 2009. ISBN 978-2-01-155510-6.
-
Doporučená:
BROULAND, P. - KIDLESOVÁ, Z. - PRIESOLOVÁ, J. Francouzsko-český a česko-francouzský hospodářský slovník. Plzeň: FRAUS, 2003. ISBN 80-7238-259-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit tvary přítomného času, základních minulých časů (perfekta, imperfekta, předminulého času) a základních budoucích časů (futur proche, futur simple) u pravidelných i nepravidelných sloves |
- rozlišit tvary oznamovacího, rozkazovacího, podmiňovacího způsobu a konjunktivu (subjonctif) pravidelných i nepravidelných sloves |
- pojmenovat různé typy pracovních vztahů a smluv |
- rozlišit různé druhy dokumentů - např. objednávkový formulář, výplatní pásku |
- rozlišit různé výrazy používané pro vyjádření stížnosti |
- rozlišit formální a neformální výrazy používané v písemné korespondenci |
- rozlišit výrazy pro vyjádření souhlasu a nesouhlasu |
- pojmenovat vlastnosti výrobku |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- používat ve svém projevu tvary přítomného času, základních minulých časů (perfekta, imperfekta, předminulého času) a základních budoucích časů (futur proche, futur simple) u pravidelných i nepravidelných sloves |
- používat ve svém projevu tvary oznamovacího, rozkazovacího, podmiňovacího způsobu a konjunktivu (subjonctif) pravidelných i nepravidelných sloves |
- analyzovat různé typy dokumentů - např. objednávkový formulář, výplatní pásku |
- podat stížnost |
- správně používat formální a neformální výrazy v písemné korespondenci s ohledem na situaci a vztah s adresátem |
- vyjádřit svůj souhlas nebo nesouhlas |
- popsat výrobek a srovnat ho s jiným výrobkem |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- vyjmenovat zásady pro psaní oficiálních pozvánek |
- vyjmenovat výrazy používané při psaní reklamací |
- vyjmenovat základní výrazy a fráze používané při děkovném projevu |
- rozlišit základní gesta používaná ve frankofonní komunikaci a jejich význam |
- vyjmenovat výrazy používané během zahajování a ukončení pracovní schůze |
- rozlišit různé právní formy podnikání ve Francii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- napsat oficiální pozvánku |
- napsat reklamaci i na ni reagovat |
- pronést děkovný projev |
- používat při svém projevu základní gesta užívaná ve frankofonní komunikaci |
- zahájit a ukončit pracovní schůzi |
- vysvětlit rozdíl základních právních forem podnikání ve Francii |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|