|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / LZR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
LZR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Latina pro Fakultu zdravotnických studií
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
87 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen studentům Fakulty zdravotnických studií oborů Zdravotnické záchranářství a Radiologická asistence.
Kurz je určen úplným začátečníkům. Cílem předmětu je osvojení si základní znalosti latinské a částečně i řecké zdravotnické terminologie (včetně zkratek) a gramatiky v rozsahu nutném pro jejich práci ve zdravotnických zařízeních.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k zápočtu: aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů, úspěšné absolvování 3 průběžných a zápočtového testu (75%).
|
Obsah
|
1. Úvod do studia latinské lék. terminologie. Výslovnost, přízvuk. 2. Substantiva I. deklinace. Řecká substantiva I. deklinace. Časování slovesa esse. 3. Substantiva II. dekl. Řecká substantiva skloňovaná podle II. deklinace. 4. Adjektiva I. a II. deklinace. Participium perfekta pasiva. 5. Slovesa I. - IV. konjugace. 6. Substantiva IV. a V. deklinace. 7. Průběžný test. Substantiva III. deklinace - úvod. 8. Substantiva III. deklinace - maskulina, feminina. 9. Substantiva III. deklinace - neutra. 10. Řecká substantiva III. deklinace. 11. Participium prézenta aktiva. 12. Adjektiva III. deklinace. 13. Stupňování adjektiv - pravidelné, nepravidelné, neúplné. 14. Číslovky - základní, řadové, násobné, příslovce. 15. Závěrečný test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Plašilová, J., Kott, O, Velichová, A.:. Latinský jazyk pro nelékařské zdravotnické obory.
-
Základní:
Plašilová, J. - Kott, O, - Velichová, A. Latinský jazyk pro nelékařské zdravotnické obory(elektronicky). 2020.
-
Doporučená:
Kábrt, J., Kábrt, J.j. Lexicon medicum. Praha. Galén., 2004. ISBN 8072620673.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
18
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
12
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
u předmětu Latinský jazyk nejsou vyžadovány žádné vstupní odborné znalosti, výuka je určena pro naprosté začátečníky
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- správně vyslovovat základní latinské a řecké termíny
- používat základní latinskou gramatiku
- rozlišit pravidla tvorby latinských a řeckých termínů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- přeložit z latiny nejběžnější lékařské výrazy, nezbytné pro jeho praxi v oboru
- používat pasivně základní slovní zásobu latinských i řeckých lékařských výrazů včetně zkratek
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|