|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NB1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NB1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Němčina B1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
13 / -
|
16 / -
|
14 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro začátečníky. Kurz připravuje na úroveň A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
1) povinná docházka
2) aktivní účast v hodinách
3) odevzdání všech úkolů zadaných na Courseware/Google classroom/hodině
4) průběžný test
5) prezentace na zadané téma
6) závěrečný test na minimálně 75%
|
Obsah
|
1. týden: 1. lekce - Představování, pozdravy. Abeceda. Číslovky 1-20.
2. týden: 1. Lekce - E-Mail, telefonní čísla. Slovosled oznamovací a tázací věty.
3. týden: 2. Lekce - Přátelé, kolegové. Koníčky. Nepravidelná slovesa. Číslovky od 20. Určitý člen "der, die, das"
4. týden: 2. Lekce - Práce, povolání, pracovní doba. Jednotné, množné číslo. Slovesa "haben" a "sein".
5. týden: 3. Lekce - Orientace ve městě. Popis cesty. Neurčitý člen "ein, eine, ein".
6. týden: 3. Lekce - Dopravní prostředky. Roční období. Negace "kein". Imperativ.
7. týden: 4. Lekce - Průběžný test. Nakupování. Obchody. Akkusativ, slovesa s akkusativem.
8. týden: 4. Lekce - Jídlo. Potraviny. Nápoje. Slovesa "mögen, möchten". Větný rámec.
9. týden: 5. Lekce - Rodina. Poznávání času. Časové údaje "am, um, von .. bis"
10. týden: 5. Lekce - Denní režim. Přivlastňovací zájmena. Modální slovesa "müssen, können, wollen".
11. týden: 6. Lekce - Volný čas a aktivity. Odlučitelná slovesa. Osobní zájmena v akkusativu.
12. týden: 6. Lekce - Pozvánka. Narozeniny. Datum. Préteritum sloves "haben, sein".
13. týden: Opakování. Zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A1 Kursbuch. Stuttgart, 2019. ISBN 978312607156.
-
Základní:
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A1 Übungsbuch. Stuttgart, 2019. ISBN 978312607154.
-
Doporučená:
Berglová, E., Formánková, E., Mašek, M. Německá gramatika. Fraus, Plzeň, 1995.
-
Doporučená:
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
8
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
žádné |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat abecedu |
rozlišit německou výslovnost |
rozlišit mužský, ženský a střední rod |
vyjmenovat číslovky 1-1.000.000 |
vyjmenovat osobní a přivlastňovací zájmena |
rozlišit určitý a neurčitý člen |
vyjmenovat tázací zájmena |
rozlišit základní a řadové číslovky |
rozlišit tykání a vykání |
rozlišit slovesa s odlučitelnými předponami |
vyjmenovat tvary préterita u slovesa "haben a "sein" |
rozlišit zápor ve větě |
rozlišit jednotné a množné číslo podstatných jmen |
vyjmenovat časové údaje |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
podat informace o místě a čase |
poskytnout informace o množství |
jednoduše se vyjadřovat v minulém čase |
objednat jídlo v restauraci |
správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
správně zapsat známá slova, slovní spojení a věty |
pozdravit a rozloučit se |
představit sebe nebo blízkou osobu |
odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. původ, věk) |
žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo, cena) |
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života |
vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního nebo pracovního života |
jednoduše popsat svůj všední den |
popsat jednoduchý recept |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
|
|
|
|