|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NB5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NB5
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Němčina B5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
UJP/NB3
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro středně pokročilé studenty. Cílem kurzu je vybavit studenty základními jazykovými kompetencemi a připravovat studenty na úroveň B1 dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
1) povinná docházka na kurz
2) odevzdání všech úkolů zadaných na Courseware/Google classroom/hodině
3) průběžný test
4) prezentace na zadané téma
5) závěrečný test na minimálně 75%
|
Obsah
|
1. týden: 1. lekce - Dovolená. V cestovní kanceláři. Infinitiv s "zu".
2. týden: 1. lekce - Cíle dovolené v Německu. Vedlejší věta s "da/weil, obwohl".
3. týden: 2. lekce - Nakupování. Reklamace. Sloveso "lassen" a infinitiv. Vyjadřování důsledku.
4. týden: 2. lekce - Technika a přístroje. Reklama. Genitiv. Předložky s genitivem.
5. týden: 3. lekce - Životní události. Préteritum.
6. týden: 3. lekce - Vyjadřování zdvořilosti. Chování dříve a dnes. Časové údaje - předložky s dativem a
akusativem - "ab, an, bis, ... während, ..."
7. týden: 4. lekce - Pracovní rozhovory. Hledání práce. Motivační dopis. Konjunktiv II.
8. týden: 4. lekce - Inzeráty k práci. Přijímací pohovor. Zájmena a zájmenná příslovce.
9. týden: 5. lekce - Životní prostředí. Komparativ a Superlativ přídavných jmen.
10. týden: 5. lekce - Počasí v D-A-CH zemích. Účelové věty s "damit" a "um ... zu".
11. týden: 6. lekce - Plány, rady. Futur I. n-deklinace.
11. týden: 6. lekce - Představy o budoucnosti, očekávání. Vztažné věty.
13. týden: Opakování. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu B1 Kursbuch. Stuttgart, 2023. ISBN 978312607172-7.
-
Základní:
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu B1 Übungsbuch. Stuttgart, 2023. ISBN 978312607173.
-
Doporučená:
Berglová, E., Formánková, E., Mašek, M. Německá gramatika.
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
Doporučená:
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
8
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišovat nepřímé otázky |
rozlišovat slovesa s předložkovými vazbami |
rozlišovat větnou stavbu vedlejších vět s "als", "wenn" |
vyjmenovat předložky místa |
rozlišovat tázací zájmena "was für ein?" |
rozlišit slovosled ve větě s "deshalb, trotzdem" |
rozlišovat vztažné věty a vztažná zájmena |
rozlišovat Konjunktiv II - "hätte, wäre, würde+infinitiv" |
rozlišovat zájmena "man, jemand, niemand"
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
napsat krátkou esej na probírané téma |
jednoduše vyjádřit názor, argumenty a námitky |
popsat volnočasové aktivity |
vyprávět o práci, zaměstnání, pracovních nabídkách |
vyjádřit svůj postoj k médiím |
jednoduše vyjádřit svůj názor, nadšení, zklamání |
shrnout informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, politiky, médií, módy |
vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, politiky, médií |
vyjádřit svůj postoj k umění |
popsat jednoduše možnosti bydlení |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit n-deklinaci |
rozlišovat pravidelné a nepravidelné stupňování adjektiv a adverbií |
rozlišit infinitivní konstrukce s "zu" |
přiřadit správný tvar vztažného zájmena ve vedlejší větě
|
rozlišit použití spojek "da/weil, obwohl" ve větě vedlejší |
rozlišit předložky s genitivem |
rozlišovat minulý čas - préteritum |
rozlišit časové předložky s dativem a akusativem - "ab, an, bis, ... während, ..." |
přiřadit správné spojky do vedlejších vět účelových |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
napsat esej na probírané téma |
hovořit o různých událostech v minulosti |
vyjádřit své pocity, přání, názory, námitky |
diskutovat o osobních a pracovních vztazích |
aktivně diskutovat o aktuálních problémech |
hovořit o technice a přístrojích |
diskutovat o zvycích v nakupování |
napsat motivační dopis |
diskutovat o pracovních inzerátech a přijímacím pohovoru |
hovořit o životním prostředí |
vyjádřit plány a představy o budoucnosti |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|