|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NC5W
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NC5W
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Hospodářská němčina 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Upevnit znalosti německé gramatiky, uvést do studia odborného jazyka, naučit základům ústní a písemné komunikace v ekonomicky orientovaném pracovním prostředí, rozšířit slovní zásobu o základní frazeologii hospodářského jazyka a rozšířit jazykové kompetence úrovně B1 dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
1) Povinná docházka
2) Aktivní účast v hodinách
3) Splnění úkolů zadaných v Courseware
4) Absolvování průběžného testu
5) Splnění závěrečného testu na minimálně 75%, test lze opakovat 2x.
6) Prezentace zadaného tématu
Specifikace požadavků pro studenty kombinované formy studia je v COURSEWARE - Metodický návod.
|
Obsah
|
1.
- úvod do předmětu
- představování osob, osobní údaje, vzhled, odívání, činnosti, první kontakty
2.
- hospodářská korespondence (HK) - německý obchodní dopis, email
- skloňování přídavných jmen, tázací slova, počty
3.
- E-Learning HK - německý obchodní dopis, email
- práce v Německu, studium jazyka
4.
- HK - inzeráty a nabídky práce
- číslovky, psaní datumu
5.
- E-Learning HK - inzeráty a nabídky práce
- minulé časy, časové údaje
6.
- HK - motivační dopis, životopis
- zvací dopis, přijímací pohovor, první den ve firmě
7.
- oddělení a pozice, úkoly a zaměření, zapracování a zaškolení
- infinitiv s zu
8.
- E-Learning HK - motivační dopis, životopis
- podmiňovací způsob
9.
- HK - pozvánka, děkovný dopis
- ze života podniku a zaměstnanců
10.
- E-learning HK - pozvánka, děkovný dopis
- povýšení, přeložení, odchod do důchodu
11.
- školení a další vzdělávání
- činný a trpný rod
12.
- historie firmy, založení firmy
- jubilea
- vztažné věty
13.
- opakování
- test, evaluace
Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou v COURSEWARE.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
K dispozici je rovněž kurz v moodle s testy k probíraným tématům.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BLAŽKOVÁ, Blanka; OVESLEOVÁ Hana. Handelskorrespondenz Übungsbuch. Plzeň, 2015.
-
Základní:
BRAUNERT, Jörg; SCHLENKER, Wolfram. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs. Stuttgart, 2014. ISBN 978-3-12-675745-4.
-
Základní:
BRAUNERT, Jörg; SCHLENKER,Wolfram. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart, 2013. ISBN 978-3-12-675746-1.
-
Rozšiřující:
RADĚVOVÁ, Zuzana. Cvičebnice německé gramatiky 1. Brno, 2003. ISBN 978-80-7358-099-5.
-
Rozšiřující:
RADĚVOVÁ, Zuzana. Gramatika německého jazyka. Brno, 2008. ISBN 978-80-7358-098-8.
-
Rozšiřující:
Voit, Heike. PONS Grammatik Deutsch kurz & bündig. 1. Aufl. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 2002. ISBN 3-12-560634-9.
-
Doporučená:
Nekovářová, Alena; Fliegler, Dominique. Alltagssprache Deutsch : 30 moderních konverzačních témat. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2003. ISBN 80-7238-143-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
30
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
10
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využít znalosti na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky |
rozlišovat tvary konjunktivu II |
vyjmenovat temporální a lokální přeložky |
rozlišovat spojky uvozující hlavní a vedleší věty |
rozlišit tvary pasiva |
rozlišit zvratná slovesa |
rozlišovat tvary minulých časů - préteritum a perfektum |
rozlišit skloňování adjektiv po členu určitém, neurčitém a bez členu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat běžné gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
napsat souvislý srozumitelný text na obecné téma |
shrnout informace v krátkých článcích a zprávách v každodenním kontextu |
vyjádřit svůj názor a obhájit ho v každodenním kontextu |
analyzovat hlavní myšlenky týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase |
stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány |
popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišovat základní terminologii hospodářského jazyka |
rozlišovat skloňování přídavných jmen ve všech tvarech |
rozlišovat minulé časy |
rozlišit tvary konjunktivu II v mluveném a písemném projevu |
rozlišovat vztažné věty |
rozlišit tvary trpného rodu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
odpovědět na nabídku práce |
zpracovat potřebné doklady k přijímacímu pohovoru |
aktivně se účastnit diskuzí |
prezentovat své názory a řešit skupinové úkoly |
napsat motivační dopis a životopis |
prezentovat se u přijímacího pohovoru |
zpracovat formální obchodní dopis, email |
napsat pozvánku |
stylizovat děkovný dopis |
představit historii firmy |
vysvětlit oddělení a pozice, úkoly ve firmě |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|