|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NPAS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NPAS1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Německý jazyk pro FZS 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UJP/NPS1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pokročilým uživatelům jazyka, kteří se již vyjadřují bez větších obtíží v přítomném, budoucím a minulém čase. Cílem je procvičovat jazykové kompetence na úrovni A2/B1 dle SERR a naučit studenty komunikovat v nejběžnějších situacích ve zdravotnicky orientovaném prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
1) pravidelná docházka
2) průběžné plnění zadaných úkolů
3) splnění úkolů zadaných na Courseware
4) absolvování průběžného testu
5) splnění závěrečného testu na minimálně 75%, test lze opakovat 2x
|
Obsah
|
1. Motivace ke studiu. Studium na univerzitě
2. Povolání ve zdravotnictví
3. V nemocnici
4. Na oddělení v nemocnici
5. Na příjmu
6. Anamnéza. Dokumentace
7. V ordinaci
8. Vyšetření
9. Zdravotní potíže. Nemoci
10. Lidské tělo, První pomoc
11. Zápočtový test
12. Evaluace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google classroom se všemi podstatnými informacemi i materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Němčina pro zdravotnické profese
(Formánková, Kahounová, Megger)
-
Základní:
Formánková, Kahounová, Megger. Němčina pro zdravotnické profese 1.
-
Doporučená:
Firnhaber-Sensen,U., Schmidt,G. Deutsch im Krankenhaus, Langenscheidt.
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Moderní gramatika němčiny : výklad, cvičení, klíč. Plzeň : Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X.
-
Doporučená:
Mokrošová, Ivana. Německo-český česko-německý lékařský slovník. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0218-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
8
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat jazykové kompetence na úrovni A2/B1 dle SERR |
správně ovládat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy...) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
požadované gramatické prostředky využívat v komunikaci |
představit sebe, svou rodinu, blízké okolí a dosavadní studium |
jednoduše mluvit o běžných každodenních tématech a činnostech |
získat základní informace o osobách, čase, místě apod. |
shrnout smysl krátkých jednoduchých sdělení |
vyhledat informace v jednoduchých adaptovaných textech |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
pojmenovat části lidského těla |
používat adekvátně slovní zásobu týkající se probíraných témat - viz obsah |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
jednoduše popsat své budoucí pracovní prostředí |
popsat jednotlivé části nemocnice |
podat správné informace pacientovi |
zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potížích (současné i dřívější) |
telefonicky dojednat termín |
vyhledávat informace ve zdravotnické dokumentaci |
vyplňovat anamnestický dotazník |
popsat různé vyšetřovací metody |
klást dotazy týkající se profesně zaměřené komunikace |
shrnout informace v jednoduchých textech se zdravotnickou tématikou |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|