|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / PN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
PN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Prezentace v němčině
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento kurz je určen pro studenty a pro akademické pracovníky a je vyučován v němčině.
Cílem kurzu je vybavit studenty takovými kompetencemi, aby byli schopni aktivně vystupovat na mezinárodních vědeckých konferencích či realizovat výuku v německém jazyce.
Předpokládají se vstupní jazykové znalosti na úrovni B1 / B2 dle SERR, čili středně či více pokročilé znalosti.
Kurz se nezaměřuje na výuku gramatických jevů.
|
Požadavky na studenta
|
1) povinná docházka
2) příprava a realizace 2 prezentací
3) aktivní účast v hodinách
4) plnění zadaných úkolů na courseware
5) průběžný test
|
Obsah
|
1. Gute und schlechte Präsentationen, Erfahrungen
2. Evaluation von Vorträgen, Beschreibung von Diagrammen und Schaubildern
3. Eigene Präsentationen - Teil 1, Redemittel für Einleitung und Schluss
4. Eigene Präsentation - Teil 1, Redemittel für anschließende Diskussion
5. Redemittel für den Hauptteil, Überleitungen
6. Wiederholung Redemittel, Sprechübungen - Aussprache, Betonung, Tempo, Pausen
7. Zwischentest, geschriebene Sprache versus gesprochene Sprache im Wissenschaftskontext
8. Sprachübungen - Nominalstil - Verbalstil, Aktiv - Passiv
9. Sprachübungen - Satzbau
10. Stoffsammlung, Struktur, Titel
11. Regeln für eine Powerpointpräsentation
12. Eigene Präsentationen Teil 1
13. Eigene Präsentationen Teil 2
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici studijní materiály na Courseware.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Schlüter, S. Menschen im Beruf - Training Besprechen und Präsentieren. Hueber Verlag. 2018.
-
Rozšiřující:
Alberts, Daniel. Intensivtrainer schriftlicher und mündlicher Ausdruck, Mittelpunkt. Klett Verlag, 2009.
-
Doporučená:
Michňová Eva. Němčina, rétorika, prezentace, komunikace. Grada, 2008.
-
Doporučená:
Alberts.D., Estermann, Ch. Redemittelsammlung, Mittelpunkt. Verlag Klett, 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišit vyjadřovací prostředky pro vyjádření nejistoty, přesvědčení, názorů |
přiměřeně správně rozlišovat běžné gramatické struktury v rámci každodenní konverzace |
rozlišit vyjadřovací prostředky pro vyjádření nejistoty, přesvědčení, názorů |
rozlišit základní slovní zásobu z oblasti studovaného oboru |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat na běžná i odborná témata |
porozumět jednodušším odborným textům |
porozumět jednodušším odborným textům |
poskytnout informaci, instrukci |
poskytnout informaci, instrukci |
vyjádřit přesvědčení, názory |
vyjádřit přesvědčení, názory |
domluvit si schůzku |
využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišovat jazykové a stylistické prostředky vhodné pro prezentace |
rozlišovat jazykové a stylistické prostředky vhodné pro prezentace |
rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi |
rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi |
rozlišovat verbální a nominální styl |
rozlišit aktivum a pasivum při vyjadřování |
rozlišovat verbální a nominální styl |
rozlišit aktivum a pasivum při vyjadřování |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyjádřit názor a osobní preference |
express an opinion and personal preference |
popisovat grafy a tabulky |
diskutovat k aktuálním tématům |
popisovat grafy a tabulky |
analyzovat jazykové prostředky pro jednotlivé fáze prezentace |
diskutovat k aktuálním tématům
|
analyzovat jazykové prostředky pro jednotlivé fáze prezentace |
shrnout pravidla prezentace |
shrnout pravidla prezentace
|
vhodně argumentovat |
vhodně argumentovat |
vyjádřit porozumění, souhlas, nesouhlas, kritický názor |
psát textové útvary se zaměřením na prezentace |
vyjádřit porozumění, souhlas, nesouhlas, kritický názor
|
prezentovat svůj názor a osobní preference |
psát textové útvary se zaměřením na prezentace
|
prezentovat svůj názor a osobní preference
|
prezentovat vybraná témata s pomocí powerpointu |
prezentovat vybraná témata s pomocí powerpointu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|