|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / PR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
PR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Prezentace v ruštině
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je veden v ruském jazyce a je určen pro studenty a akademické pracovníky, kteří v tomto jazyce potřebují vyučovat a prezentovat. Studenti systematicky procvičují klíčové komunikativní a jazykové dovednosti potřebné pro přípravu srozumitelné a dobře připravené výuky nebo prezentace v ruštině. Kurz je určen pro středně a více pokročilé. Vstupní znalosti studenta B1 podle SEER.
|
Požadavky na studenta
|
1) docházka
Povinná docházka po celý semestr. Povolená absence je maximálně dva semináře.
2) prezentace
Studenti během kurzu vytvoří a přednesou jednu prezentaci o délce 15 minut.
3) průběžné plnění úkolů
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu, obsah, kritéria pro udělení zápočtu. Témata prezentací. Gramatická a lexikální cvičení. Opakování gramatiky, slovní zásoby vhodné v prezentacích. Představování. 2. Základy tvoření prezentace: častí prezentace, cíl, posluchači. Úvod prezentace. Co má být v úvodu? Slovní zásoba. Praktická cvičení. Úkol: prezentace - představení 3. Hlavní část prezentace. Co má obsahovat hlavní část? Struktura, logické spojení, návaznost. Slovní zásoba. Praktická cvičení. 4. Hlavní část prezentace. Argumentace, logika, přívlastky. Slovní zásoba. Praktická cvičení. 5. Hlavní část prezentace. Akademická ruština: zvláštnosti. Praktická cvičení. 6. Vizualizace prezentace. Jak představovat informace lépe? Obrázky, grafy, diagramy. Pravidla grafické úpravy. Praktická cvičení. 7. Závěr prezentace. Co má obsahovat závěrečná část? Slovní zásoba. Praktická cvičení. 8. Jazyk těla. Nonverbální komunikace. Jak správně používat prostranství? Zevnějšek prezentujícího. Praktická cvičení. 9. Ptáme a odpovídáme na otázky k prezentaci. Jak odpovědět na nepříjemnou otázku? Slovní zásoba. Praktická cvičení. 10. Tipy a tajemství úspěšné prezentace. Chyby a obavy prezentujícího. Slovní zásoba. Praktická cvičení. 11. Opakovaní, zobecnění kurzu. Praktická cvičení. 12. Studentské (vlastní) prezentace 13. Studentské (vlastní) prezentace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
přiměřeně správně rozlišovat běžné gramatické struktury v rámci každodenní konverzace
rozlišit vyjadřovací prostředky pro vyjádření nejistoty, přesvědčení, názorů
rozlišit základní slovní zásobu z oblasti studovaného oboru |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat na běžná i odborná témata
porozumět jednodušším odborným textům
poskytnout informaci, instrukci
vyjádřit přesvědčení, názory
domluvit si schůzku
využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišovat jazykové a stylistické prostředky vhodné pro prezentace
rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi
rozlišovat verbální a nominální styl
rozlišit aktivum a pasivum při vyjadřování |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyjádřit názor a osobní preference
popisovat grafy a tabulky
diskutovat k aktuálním tématům
analyzovat jazykové prostředky pro jednotlivé fáze prezentace
shrnout pravidla prezentace
vhodně argumentovat
vyjádřit porozumění, souhlas, nesouhlas, kritický názor
psát textové útvary se zaměřením na prezentace
prezentovat svůj názor a osobní preference
prezentovat vybraná témata s pomocí powerpointu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|