|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / R1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
R1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ruština 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/R1
|
Vyloučené předměty
|
CJP/RT1 a CJP/RT2
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz připravuje studenty na získání elementárních dovedností v ruštině a na dosažení úrovně A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Kurz je určen úplným začátečníkům.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné plnění zadaných úkolů
2 zápočtové testy splněné na 75% úspěšnosti
|
Obsah
|
1. Geografické údaje - mapa Ruska.
2. Osvojování tištěné a psané azbuky. Představování.
3. Počítání do 10. Intonace, výslovnost.
4. Seznamte se! Oslovení a pozdravy.
5. Časování sloves. Počítání do 20.
6. Příslušníci národů /srovnání s češtinou/, cizí jazyky, národnost.
7. 1. zápočtový test.
8. Počítání do 100. Osobní zájmena.
9. Telefonování. Kolik je komu let? Kde bydlíte?
10. Naše rodina. Osobní a přivlastňovací zájmena.
11. Povolání. Vyjádření profese
12. Vazby typu "líbit se", "zajímat"
13. 2. zápočtový test. Analýza chyb. Hodnocení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu 1. Fraus, Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
-
Rozšiřující:
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013.
-
Doporučená:
Čára, Vladimír; Balcar, Milan,; Ladmanová, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1996. ISBN 80-04-24891-8.
-
Doporučená:
Nekolová, Věra; Camutaliová, Irena; Vasiljeva-Lešková, Alena. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 1. Praha : LEDA, 2002. ISBN 80-85927-96-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Žádné |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat azbuku |
rozlišit ruskou azbuku v psané i tištěné podobě |
rozlišit mužský, ženský a střední rod podstatných jmen |
vyjmenovat číslovky 1-1000 |
rozlišit tvary osobních a ukazovacích zájmen |
rozlišit tvary oslovování |
rozlišit formy tykání a vykání |
rozlišit tvary pravidelných sloves |
vyjmenovat základní členy rodiny |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně zapsat známá slova, slovní spojení a věty |
správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
pozdravit a rozloučit se přiměřeně situaci |
představit sebe nebo blízkou osobu |
odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. jméno, příjmení, věk, národnost) |
žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo, škola, členové rodiny) |
jednoduchým způsobem popsat sebe, blízkou osobu |
jednoduchým způsobem vyprávět o svém volném čase |
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu |
vyhledat podstatné informace v krátkém textu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
test |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|