|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / R4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
R4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ruština 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/R4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni A2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné plnění zadaných úkolů.
2 zápočtové testy splněné na 75%.
|
Obsah
|
1. Povahové vlastnosti člověka.
2. Ruské tradice,charakter.
3. Předpověď počasí.Cestování. Vyjádření nutnosti, možnosti.
4. Cesta do Ruska.
5.-6.Sibiř, Transsibiřská magistrála. Mluvnice, časové údaje.Stupňování příd.jmen.
7. Opakování. Zápočtový test.
8. Ekologie. Ekologické aktivity a ochrana životního prostředí.
9.Slovesné vazby odlišné od češtiny. Vyjadřování vlastního názoru k problematice ochrany životního prostředí a k ekologickým problémům
10. Na letišti, pasová a celní kontrola. Cestování letadlem, časy letů.Na nádraží.
11.Ubytování v hotelovém pokoji.
12.Vyplňováni celní deklarace. Vyjadřování podmiňovacího způsobu. Podmínkové věty.
13.Opakování. 2. zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu 3. Fraus, Plzeň, 2009. ISBN 978-80-7238-772-4.
-
Základní:
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu 4. fraus, Plzeň, 2010.
-
Rozšiřující:
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013.
-
Doporučená:
Čára, Vladimír; Balcar, Milan,; Ladmanová, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1996. ISBN 80-04-24891-8.
-
Doporučená:
Nekolová, Věra; Camutaliová, Irena; Vasiljeva-Lešková, Alena. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 1. Praha : LEDA, 2002. ISBN 80-85927-96-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišit tvary podstatných jmen středního rodu
rozlišit tvary množného čísla podstatných jmen
rozlišit tvary řádových číslovek
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině
klasifikovat slovesa vyjadřující učení a oblékání
rozlišit tvary sloves k vyjadřování nutnosti, možnosti (nemožnosti)
vyjmenovat nejznámnější památky města
pojmenovat lidské povahové vlastnosti a styl oblékání |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky
správně používat tvary množného čísla podst. jmen
používat tvary řadových číslovek ve vyjádření data
popsat styl oblékání známého člověka (kamarád, člen rodiny, celebrita)
srovnat styl oblékání v čase (lidový kroj)
sestavit jednoduché vyprávění o městě
popsat trasu ve městě - turistická procházka
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit tvary sloves s pohyblivým přízvukem
rozlišit tvary sloves v budoucím a minulém čase
rozlišit tvary řádových číslovek v letopočtech
rozlišit tvary číslovek s desetinnými čísly
klasifikovat slovesa vyjadřující otevření, zavření
rozlišit tvary sloves k vyjadřování vlastního názoru
vyjmenovat projevy počasí a ročních období
pojmenovat procesy spojené s cestováním (situace na letišti, na nádraží)
pojmenovat procesy spojené s ubytováním |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně používat tvary sloves s pohyblivým přízvukem
správně používat tvary minulého a budoucího času sloves
používat tvary řadových číslovek ve vyjádření letopočtu a desetinných čísel
správně používat tvary sloves vyjadřující otvírání a zavírání
popsat a sestavit jednoduché vyprávění o počasí, roční období
popsat aktivity ekologických organizací
popsat situaci na letišti
popsat proces ubytování v hotelu
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|