|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / RB1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
RB1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruština B1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
15 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz připravuje studenty na získání elementárních dovedností v ruštině a na dosažení úrovně A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Kurz je určen úplným začátečníkům.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné plnění zadaných úkolů
2 zápočtové testy splněné na 75% úspěšnosti
|
Obsah
|
1.Seznámení s ruským jazykem, s jeho zvláštnostmi (v porovnání s češtinou).Co je třeba znát o Rusku?
2.Výslovnost ruských hlásek, přízvuk, azbuka. Psaná, tištěná azbuka.
3.Běžná konverzační témata: Seznamování - pravidla oslovení. Rodina. Povolání. Zájmy záliby.
4.Lexikální a gramatické minimum: I. a II. časování sloves, skloňování podstatných jmen, číslovky 0 - 100 a jejich spojení se jmény, vazby některých sloves, slovesný vid, rozkazovací způsob, zvratná slovesa, minulý čas, vyjádření protikladu, vyjádření souhlasu a nesouhlasu, omluva.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Valova, Liudmila; Golovatina, Varvara; Rykovská, Milena. Tvoj šans A1. Nakladatelství Fraus, Plzeň, 2018. ISBN 978-80-7489-423-7.
-
Základní:
Valova, Liudmila; Golovatina, Varvara; Rykovská, Milena. Tvoj šansA1. Nakladatelství Fraus, Plzeň, 2018. ISBN 978-80-7489-423-7.
-
Základní:
výukové materiály UJP (projekt Inova).
-
Rozšiřující:
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013.
-
Doporučená:
Jelínek, Stanislav. Raduga po novomu 1. Fraus, Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
-
Doporučená:
Balcar, Milan. Ruská gramatika v kostce. dot.[1. vyd.]. Praha : Vysoká škola ekonomická, 1996. ISBN 80-7079-138-1.
-
Doporučená:
Rykovská, M., Svobodová, J. Ruský jazyk pro začátečníky. Plzeň, 2006.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
12
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nepředpokládá se vstupní znalost ruštiny |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat azbuku
rozlišit ruskou azbuku v psané i tištěné podobě
rozlišit mužský, ženský a střední rod podstatných jmen
vyjmenovat číslovky 1-1000
rozlišit tvary osobních a ukazovacích zájmen
rozlišit tvary oslovování
rozlišit formy tykání a vykání
rozlišit tvary pravidelných sloves
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně zapsat známá slova, slovní spojení a věty
správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty
pozdravit a rozloučit se přiměřeně situaci
představit sebe nebo blízkou osobu
odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. jméno, příjmení, věk, národnost)
žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo, škola)
jednoduchým způsobem popsat sebe, blízkou osobu
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu
vyhledat podstatné informace v krátkém textu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|